Excretions
In the process of creating large-scale excretions, Jazoo structures her own body as a tool of expression. The use of the hands to apply paint, andthe momentum and intensity of her moving body, govern the form of her work. As if unconscious, Jazoo focuses her solitary energy (氣, q?) on a given area, allowing the action of painting to be documented by the resulting strokes and scratches. The excretions, then, are a form of evidential catharsis, available for shared contemplation by artist and viewer. Jazoo’s highly physical method results in works that are grand in scale, yet also intimate and expressive. She intends on providing for the viewer a glimpse into her soul, a genuine expression of her own solitude and a gesture of humanity within the bleakness of the big city.
고독하고 고립된 인간의 공허함과 내/외적인 상처에 집중한 Monster Series와 The Face Series 에 이은 Excretions는 원래의 뜻과 같이 몸 안에 가둬두었던 복잡다단한 감정들을 가감없이 표출한 결과물이다. 분노, 고통, 욕망, 갈등, 혼란 등 감정의 흐름은 캔버스를 벗어나 장소특정적인 예술의 형태 발전하였다. 무의식에 산재한 감정을 끌어내기 위해 작가는 자신의 신체를 예술 도구로 활용하는데, 그녀의 손에 묻은 물감들은 꿈틀거리는 감정들과 한데 섞여 특정 형태를 띄고 화면에 고착된다. 재개발 현장 곳곳에서 발견되는 Excretions에서 파손된 벽은 발견된 캔버스가 되고 추상화된 기호의 반복적 나열은 감정의 강도를 나타낸다.
Demolished House no.2 @ A-Hyun dong, Seoul,South Korea _ 2012.3/ Photo by TJ Choe